خانم احمدی طرز تهیه ماست و پنیر خانگی 97/11/7

خانم احمدی طرز تهیه ماست و پنیر خانگی 97/11/7

خانم احمدی طرز تهیه ماست و پنیر خانگی 97/11/7

معرفی برنامه

خانم احمدی طرز تهیه ماست و پنیر خانگی

ماست خانگی

شیر محلی یا پاستوریزه ? لیتر

ماست شیرین ? ق سوپخوری

شیر را جوشانده و سپس خنک میکنیم تا دمای زیر ?? درجه یعنی به اندازه ای که دست را نسوزاند و فقط احساس گرمی کنیم. ماست را اضافه کرده و هم میزنیم. حدود ? ساعت روی آن رامیپوشانیم یا در محیط آشپزخانه شب تا صبح قرار میدهیم تا ببندد.

پنیر خانگی روش اول

شیر ? لیتر

ماست ?.? پیمانه

شیر را روی حرارت می‌گذاریم و کم‌کم از اطراف که شروع به حباب زدن و ریز قل زدن کرد ماست را اضافه کرده و خوب هم میزنیم و کمی صبر میکنیم تا دلمه های شیر تشکیل شود وقتی آب زرد یا سبز کمرنگ روی شیر تشکیل شد دلمه ها را به کیسه ای نخی منتقل کرده و سپس جسم‌سنگینی روی آن قرار میدهیم.تا آب اضافه پنیر خارج شود بعد برش زده نمک میزنیم و یا در آب نمک نگه میداریم.

روش تهیه مربوط به آشپزی روز ??/??/?? که خانم احمدی آموزش دادند

پنیر با استفاده از قرص رنه

شیر ? لیتر

قرص ?.?

ابتدا شیر را کمی گرم میکنیم سپس دمای آن را به ??‌می رسانیم یعنی شیر به مرحله جوش نمی رسد قرص را در کمی آب ولرم و نمک حل کرده و به شیر اضافه میکنیم و در ظرف را می گذاریم و روی ان را میپوشانیم بعد از حدود نیم‌ساعت دَلَمه ها را با چاقو میبریم و مجدد در ظرف را گذاشته و روی آن‌ را میپوشانیم تا اینبار دَلَمه ها کامل تشکیل شوند سپس دَلَمه ها را به کیسه نخی منتقل کرده و روی آن جسم سنگینی می گذاریم تا آب اضافه خارج شود. با نمک یا سبزی دلخواه مزه دار کرده و سرو میکنیم یا در آب نمک نگه میداریم.

آرشیو قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها