مشاهده خبر

تعداد بازدید:4

تحلیل سینمای ایران و چالش‌های سینمای ملی در سینما ملت

تحلیل سینمای ایران و چالش‌های سینمای ملی از موضوع‌های فصل جدید سینما ملت است که پنجشنبه هر هفته از شبکه تهران پخش می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران سیما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سیدسعید هاشم زاده سردبیر برنامه سینما ملت با حضور در استودیو شبکه خبر درباره نوآوری‌های این فصل از سینما ملت گفت: سینما ملت به سینما نگاه می‌کند و نه فقط فیلم و تمامی موضوعات سینمایی را بررسی می‌کند.
 وی با اشاره به بخش‌های مختلف این بخش گفت: تهران را محوریت اصلی این فصل قرار دادیم و با بخش‌های مختلفی از جمله سنیما‌های تهران، مردم تهران و توقعات آنها از سینما‌ها، گزارش‌های مردمی و سینما تئوری تولید شده است.

پیمان خزلی تهیه کننده این برنامه همچنین افزود:برنامه سینما ملت از جشنواره فیلم فجر آغاز شد و در فصل جدید تغییراتی در زمینه اجرای برنامه ایجاد شد و اجرای این فصل را مقدسیان بر عهده دارد.
وی افزود: در بخش سینما شهر به بررسی سینما‌های شهر تهران و بررسی آنها از قدیم تاکنون می‌پردازد. سینما تئوری نیز مسائل مهم سینمایی را بررسی می‌کند و در میز نقد و میز رسانه اخبار هفته را بررسی می‌کند.

 سردبیر برنامه سینما ملت در خصوص بازنمایی تصویر مردم در سینما‌ها گفت: از کارشناسان این حوزه همچنین جامعه شناسان و روانشناسان کمک گرفته و این نسبت بررسی می‌شو و به موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی و بازنمایی مشاغل و اقوام و کمدی پرداخته می‌شود.
وی در مورد سینمای دینی توضیح داد و گفت: تحقیقات و بررسی‌ها در مورد سینمای دینی و همچنین کمدی و آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.
تهیه کننده این برنامه به زمان کم برنامه نیز اشاره کرد و گفت: بخش‌های مختلفی به این برنامه اضافه شده و به شکل مجله فرهنگی ارائه می‌شود و برای خروجی بهتر این برنامه نیازمند اضافه شدن زمان به این برنامه هستیم.
 وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سینما ملت بتواند جایگاه خوبی در بین بینندگان و اهالی سینما داشته باشد.
هاشم زاده نیز در پایان گفت امیدواریم که ایجاد بخش‌های مختلف این برنامه و حضور کارشناسان موجب افزایش فهم و درک، آگاهی و بینش مخاطب از این برنامه باشد. 

فصل جدید برنامه «سینما ملت» به تهیه‌کنندگی پیمان خزلی و با اجرای محمدرضا مقدسیان از شبکه تهران پخش می‌شود. این برنامه که با محوریت سینما و مردم به بررسی و تحلیل سینمای ایران و چالش‌های سینمای ملی می‌پردازد، هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. 
«سینما ملت» به سردبیری سعید هاشم‌زاده کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و گروه اجتماعی شبکه تهران است.

آخرین اخبار

بازپخش سریال نوستالژی "زندگی به شرط خنده" نبرد رباتها قیام خونین 17 شهریور در مستند "برگی از تاریخ" اسرار سینمایی«کاراگاه گجت 2» روایت شبکه تهران از عشق کهکشانی اما چینی پا به پای خورشید تاریخچه عزاداری برای اهل بیت در معزا تا رسیدن به نیایش در حرم ضامن آهو "شب فیروزه ای" ماه صفر هم اندیشی برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی اسرار سینمایی "زندگی پای" قاب ماندگار شبکه تهران در روزهای پایانی ماه صفر هایلندز ؛ قلب وحشی اسکاتلند تماشای چهار فصل شگفت انگیز از قاب "تهرانگرد" اسرار سینمایی سریع و خشن 6 از لحظه های انتظار تا استخاره بازخوانی یک پرونده ناتمام آقای نخست وزیر در شبکه تهران یک مجموعه پویایی‌نمایی «متلاشی شده» در شبکه تهران تماشای 2 اپیزود از "قصه های تبیان" اجتماع و راهپیمایی جاماندگان اربعین در قاب شبکه پایتخت تبیین ظلم ستیزی در "شب های فیروزه ای " گشت و گذار تهرانگرد در سرزمین وارنا تماشای مستند «شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا» ویژه برنامه های شبکه تهران به مناسبت روز پزشک اسرار سینمایی"پیشتازان فضا به ‌سوی تاریکی" سفر ماجراجویانه «خرگوش مرغی و همستر تاریکی» به شبکه تهران "عمود صفر" در شبکه تهران عمود شبکه تهران در مسیر اربعین "نعل وارونه" و "برگی از تاریخ" در کودتای 28 مرداد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها