مشاهده خبر

تعداد بازدید:26

از مجموعه جرس تا گزارش های درشهر

شبکه تهران سیما در ایام محرم، سریال جرس، برنامه حسینیه تهران، سدره، تانیایش، به خانه بر می گردیم و ... را روی آنتن می برد.

 

مجموعه تلویزیونی جرس به تهیه کنندگی مشترک محسن فراهانی و سید یوسف هاشمی ثابت و کارگردانی علی فراهانی صدر هر شب ساعت 19 در ده قسمت روی آنتن شبکه تهران سیما می رود.
در این مجموعه نمایشی ترکیبی، به معرفی ده نفری که به نوعی در واقعه عاشورا حضور داشتند و در نهایت جزو یاران اباعبدالله الحسین(ع) شدند، پرداخته می‌شود. هر قسمت از این مجموعه، متشکل از سه پرده «قبل از رویارویی افراد با امام حسین(ع)»، «رویارویی آنها با سید و سالار شهیدان» و در نهایت «مبارزه و رجزخوانی‌شان برای لشگر یزیدیان» است.
علیرضا مهران (نافع‌ بن‌ هلال بجلی)، مجید پتکی (عابس بن ابی شبیب شاکری)، جعفر دهقان (حبیب ابن مظاهر)، سیروس کهوری‌نژاد (جون بن حوی)، محیا دهقانی (دلهم همسر زهیر بن قین)، انوش معظمی (حر بن یزید ریاحی)، علیرضا استادی (بریر بن خضیر همدانی)، سید مهرداد ضیائی (مسلم بن عوسجه)، شیوا خسرو مهر (بحریه همسر جناده بن حرث و مادر عمرو بن جناده) و کوروش سلیمانی (وهب بن عبدالله بن حباب کلبی) از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه تلویزیونی محرمی ایفای نقش می کنند.

ویژه برنامه حسینیه تهران با هدف معرفی حسینیه ها و هیات های استان های دیگر در تهران و برگزاری مراسم های آیینی و مذهبی در آنها با اجرای علی ترابی هر شب  ساعت 21 تماشایی می شود. حضور پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در برنامه «حسینیه تهران» بخش دیگری از این برنامه معارفی است که هر شب از یک پیرغلام اهل بیت (ع) میزبانی می کند و با نوای ماندگار آنها، دل و جان مخاطبان را کربلایی می کند. 
همچنین در بخش دیگر با به تصویر کشیدن آئین و رسوم هیئت های مذهبی مثل نخل گردانی، تشت گذاری و ... در سایر استان های کشور مثل زنجان، اردبیل، یزد و ... مردم ولایتمدار و حسینی ایران و تهران را با رسوم اقوام مختلف آشنا می کند. 
این برنامه کاری است از گروه معارف شبکه تهران سیما به تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد و اجرای علی ترابی که در دهه اول ماه محرم هر شب ساعت 21 به مدت 50 دقیقه روی آنتن شبکه پایتخت می رود.
«سدره» ویژه ‌برنامه محرمی شبکه پنج سیما به صورت زنده و مستقیم هر شب حوالی ساعت 24 از کربلای معلی روانه آنتن خواهد شد.
این برنامه در60 قسمت 75 دقیقه‌ای با اجرای مهیار عبداللهی در ایام محرم و صفر با حضور مهمانان و کارشناسان مختلف به روی آنتن می‌رود.
«سدره» در دهه اول پیرامون وقایع و رویداد های مهم در کربلا روی آنتن می رود و در ماه صفر نیز حال و هوای زیارت اربعین را نیز به تصویر می کشد. قرار است در این برنامه از مهمانانی در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... همچنین چهره‌های شاخص میزبانی شود.
 این برنامه کاری است از گروه معارف شبکه تهران سیما به تهیه‌کنندگی و اجرای مهیار عبداللهی که در ایام محرم و صفر هر شب ساعت 24 چشم های مخاطبان و مردم شریف ایران را به تماشای ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت قمر بنی هاشم (ع) متبرک می کند.
برنامه ظهرگاهی و زنده «تا نیایش» هر روز بعد از اذان ظهر حوالی ساعت 12:20با اجرای دکتر احمد شفازاده و محبوبه عزیزی روی آنتن می‌رود. این برنامه با حضور کارشناسانی چون: حجج الاسلام سید ناصر موسوی و حاج ابوالقاسم دولابی، دکتر سید محسن میرباقری و دکتر فاطمه منتظری تماشایی می شود. 
آداب زندگی با الگو پذیری از سیره امام حسین (ع)، تربیت دینی فرزندان با تاسی از اخلاق و روش سید الشهدا (ع) و تبیین عبرت ها و پیام های قیام و نهضت امام حسین (ع) از جمله موضوعاتی است که برنامه «تا نیایش» با حضور کارشناسان مدعو به آن می پردازد.
نماهنگ های محرم، میان برنامه های محرمی، کلیپ های مداحی، با نوای دلنشین مادحین اهل البیت (ع) از دیگر بخش‌هایی است که از گروه معارف شبکه تهران سیما در ماه عزای سالار شهیدان در طول شبانه روز چندین نوبت پخش می شود. همچنین سخنرانی مذهبی (ع) ویژه ماه محرم در دهه اول هر روز حوالی ساعت 15:45 تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.  
برنامه«به خانه برمی گردیم» نیز در دهه اول محرم منعطف به موضوع حادثه کربلا، قیام عاشورا و عبرت های عاشورایی تقدیم مخاطبان گرامی می شود. 
همچنین تهیه و پخش گزارش‌های مناسبتی از هیات‌های مذهبی در شهر و استان تهران در قالب برنامه «در شهر»، «در استان» از دیگر بخش‌های تماشایی ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه تهران است که دل هایمان را کربلایی می کند.

آخرین اخبار

بازپخش سریال نوستالژی "زندگی به شرط خنده" نبرد رباتها قیام خونین 17 شهریور در مستند "برگی از تاریخ" اسرار سینمایی«کاراگاه گجت 2» روایت شبکه تهران از عشق کهکشانی اما چینی پا به پای خورشید تاریخچه عزاداری برای اهل بیت در معزا تا رسیدن به نیایش در حرم ضامن آهو "شب فیروزه ای" ماه صفر هم اندیشی برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی اسرار سینمایی "زندگی پای" قاب ماندگار شبکه تهران در روزهای پایانی ماه صفر هایلندز ؛ قلب وحشی اسکاتلند تماشای چهار فصل شگفت انگیز از قاب "تهرانگرد" اسرار سینمایی سریع و خشن 6 از لحظه های انتظار تا استخاره بازخوانی یک پرونده ناتمام آقای نخست وزیر در شبکه تهران یک مجموعه پویایی‌نمایی «متلاشی شده» در شبکه تهران تماشای 2 اپیزود از "قصه های تبیان" اجتماع و راهپیمایی جاماندگان اربعین در قاب شبکه پایتخت تبیین ظلم ستیزی در "شب های فیروزه ای " گشت و گذار تهرانگرد در سرزمین وارنا تماشای مستند «شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا» ویژه برنامه های شبکه تهران به مناسبت روز پزشک اسرار سینمایی"پیشتازان فضا به ‌سوی تاریکی" سفر ماجراجویانه «خرگوش مرغی و همستر تاریکی» به شبکه تهران "عمود صفر" در شبکه تهران عمود شبکه تهران در مسیر اربعین "نعل وارونه" و "برگی از تاریخ" در کودتای 28 مرداد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها