مشاهده خبر

تعداد بازدید:13

در شرایط کنونی کدام رسانه‌ها قابل اعتماد هستند؟/ اهمیت برخورداری از سواد عاطفی در مواجهه با اخبار کذب

محمد صادق افراسیابی، کارشناس سواد رسانه، بیست و هشتم اسفند ماه در برنامه سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از فعالیت اهمیت برخورداری از سواد رسانه‌ای در شرایط کنونی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران سیما افراسیابی در مورد رسانه‌های مورد اعتماد اظهار کرد: از زمان حمله طوفان‌الاقصی ما شاهد این بودیم که رسانه‌ها و خبرنگاران متعددی سعی بر بی طرفی داشتند. این منابع به واسطه بی‌طرفی خود اخبار دقیق‌تری را منتشر می‌کنند. در مقابل برخی از رسانه‌هایی که با ایران و مردم آن خصومت دارند، اخباری کذب با هدف ایجاد رعب و وحشت در مردم منتشر می‌کنند. 

وی افزود: ما شاهد این بودیم که بسیاری از رسانه‌های بیگانه حمله‌ ایران به اسرائیل را کوچک شمرده‌اند. این در حالی است که اماکن نظامی اسرائیل مورد هدف قرار داده شده و فعالیت فرودگاه‌ در محل اصابت مختل شده است. این نشان‌دهنده جدی بودن موضوع است. ما شاهد این بودیم که یکی از فرماندهان انگلیسی اعلام کرد که این حمله یکی از بزرگ‌ترین حملات پهبادی جهان بوده است.

افراسیابی در مورد اهمیت برخورداری از سواد رسانه‌ای گفت: مخاطبی که از سواد رسانه‌ای بالایی برخوردار است، خود تولید محتوا می‌کند. این یعنی ما می‌بایست این درک را داشته باشیم که همزمان با جنگ عملیاتی و نظامی، ما با جنگی رسانه‌ای طرف هستیم. لذا در چنین شرایطی باید کنشگری کنیم و واکنشی منفعلانه نداشته باشیم.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مسائل مهم در این شرایط کنونی، برخورداری از سواد عاطفی است. وقتی از سواد رسانه‌ای و عاطفی بالایی برخوردار باشیم، تنها اخباری را دنبال می‌‌کنیم که باعث تقویت غرور ملی ما شود.

آخرین اخبار

شبکه پایتخت راوی سرزمین تمدن ها «تاز در جستجوی برگر» سر از شبکه تهران درآورد "تهرانگرد" در دیار تاریخ و تمدن ری تماشای سریال "منو ترک نکن" مدیر جدید تامین برنامه شبکه تهران سیما معارفه شد بازدید مدیر شبکه تهران از برنامه " قصه خورشید" «بابای دردسرساز» در شبکه تهران " رسم عاشقی" در مهدیشهر تجدید حیات در مستند حیات وحش اروپا «قصه خورشید» و مهارت های شهروندی شگفتی های سیاره سبز تحلیل سینمای ایران و چالش‌های سینمای ملی در سینما ملت "مبارزان کهکشانی" به شبکه تهران آمدند انتصاب جدید در شبکه تهران سیما "حسینیه تهران" در دهه دوم محرم «خورشید روز سیزدهم» تماشای "ماجرای تایلند" تماشای 5 اپیزود از "قصه های تبیان" "حاج مرزوق"روایت عزادارها سنتی در ایران تاسوعا و عاشورای حسینی در قاب "حسینیه تهران" /  حسینیه ای به وسعت استان تهران ماجرای یک «عشق گمشده» در شبکه تهران پیوند اهالی کتاب  و محرم در "سفیر حسین" "قصه خورشید" در شبکه تهران گشت و گذار "تهرانگرد" در شهرستان ری واکاوی سینمای تاریخی دینی در قاب "سینما ملت" همایش شیرخوارگان حسینی  از حرم عبدالعظیم حسنی( ع) روابط عمومی شبکه تهران برگزیده شد پیرغلامان حسینیه راویان حسینیه تهران می شوند تماشای مجموعه نمایشی "جرس" در دهه اول محرم

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها