مشاهده خبر

تعداد بازدید:14

«قصه خورشید» و مهارت های شهروندی

شبکه تهران با شروع ماه محرم برنامه ای را با عنوان «قصه خورشید» به روی آنتن برده است که به آموزش مهارت های شهروندی و آموزه های دینی ـ اخلاقی در قالب نمایش و قصه گویی می پردازد.

به گزارش روابط عمومی شبکه تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما این برنامه 35 دقیقه ای که مختص گروه سنی کودکان است شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۵ تقدیم نگاه کودکان و خردسالان می شود.

فاطمه شیرازی مقدم تهیه کننده «قصه خورشید» درباره این برنامه گفت: مجریان «قصه خورشید» از پیشکسوتان حوزه کودک همچون زیبا بنماران، مهیار مجیب و آزاده آل ایوب هستند که با معرفی شخصیت عروسکی «گندم» و کوثر خانم (بازیگر کودک) در قالب نمایش و قصه شکل می گیرد.

خردسالان و کودکان در این ویژه برنامه با مفاهیم مهم زندگی مانند راستگویی، از خودگذشتگی، رعایت بهداشت فردی، عدم اسراف، صبر، تلاش، دوستی و دوست پیداکردن، حق همسایه، رعایت حقوق دیگران، فرهنگ آپارتمان نشینی و احترام به سالمندان آشنا می شوند و این مفاهیم با زبان شیرین قصه و نمایش به این گروه سنی آموزش داده می شود.

شیرازی خاطرنشان کرد: «قصه خورشید» در سه بخش «طرح موضوع» که مربوط به آموزش های شهروندی است، بخش «قصه گویی» که قصه ای مرتبط با موضوع روز برنامه را نقل می کند و آیتم «آموزه های دینی» تشکیل شده است.

وی افزود: از آن جا که محرم، بهترین نهضت و ماه انسان سازی است، آشنا کردن کودکان با امام حسین (ع) و معارف کربلا می تواند ارتباط معنوی و عارفانه ای را میان کودکان و سالار شهیدان حسین (ع) به وجود آورد. از همین رو ما در بخش آموزه های دینی «قصه خورشید» موضوعات مرتبط با ایام محرم و قیام عاشورا را با زبانی قابل فهم برای کودکان ارائه می کنیم.

تهیه کننده «قصه خورشید» ادامه داد: ما یک پویشی هم برگزار کرده ایم که کودکان می توانند عکس های خود را در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و حضور در تکایا و حسینیه ها ارسال کنند.

شیرازی ادامه داد: از گروه های مختلف سرود هم دعوت شده است تا به مناسبت روزها در برنامه اجرا داشته باشند و بخشی هم به پخش پویانمایی (انیمیشن) بچه های برج میلاد تهران اختصاص دادیم که تولید مرکز صبای معاونت سیمای رسانه ملی است.

وی تصریح کرد: «قصه خورشید» در سالن سینمای کودک منطقه 19 شهرداری تهران با حضور بچه های همان منطقه اجرا می شود.

«قصه خورشید» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه تهران است که برای نخستین بار در این ساختار از آنتن این شبکه پخش می شود. «احمد آکشته» عروسک گردان و «شیوا رضوی پور» صداپیشه عروسک «گندم» و «ماجد بازرگان» کارگردان هنری برنامه هستند.

آخرین اخبار

بازپخش سریال نوستالژی "زندگی به شرط خنده" نبرد رباتها قیام خونین 17 شهریور در مستند "برگی از تاریخ" اسرار سینمایی«کاراگاه گجت 2» روایت شبکه تهران از عشق کهکشانی اما چینی پا به پای خورشید تاریخچه عزاداری برای اهل بیت در معزا تا رسیدن به نیایش در حرم ضامن آهو "شب فیروزه ای" ماه صفر هم اندیشی برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی اسرار سینمایی "زندگی پای" قاب ماندگار شبکه تهران در روزهای پایانی ماه صفر هایلندز ؛ قلب وحشی اسکاتلند تماشای چهار فصل شگفت انگیز از قاب "تهرانگرد" اسرار سینمایی سریع و خشن 6 از لحظه های انتظار تا استخاره بازخوانی یک پرونده ناتمام آقای نخست وزیر در شبکه تهران یک مجموعه پویایی‌نمایی «متلاشی شده» در شبکه تهران تماشای 2 اپیزود از "قصه های تبیان" اجتماع و راهپیمایی جاماندگان اربعین در قاب شبکه پایتخت تبیین ظلم ستیزی در "شب های فیروزه ای " گشت و گذار تهرانگرد در سرزمین وارنا تماشای مستند «شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا» ویژه برنامه های شبکه تهران به مناسبت روز پزشک اسرار سینمایی"پیشتازان فضا به ‌سوی تاریکی" سفر ماجراجویانه «خرگوش مرغی و همستر تاریکی» به شبکه تهران "عمود صفر" در شبکه تهران عمود شبکه تهران در مسیر اربعین "نعل وارونه" و "برگی از تاریخ" در کودتای 28 مرداد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها