خانم مریم ذکی زاده مربی آشپزی 1401/4/9

معرفی برنامه

خانم مریم ذکی زاده مربی آشپزی/خورش گوجه سبز (آلوچه)

 

مواد لازم:

گوشت خورشتی یا مرغ   ۴۰۰گرم

گوجه سبز ترش یا ملس       ۳۰۰گرم

پیاز     ۱عدد بزرگ

نعنا و خالواش   ۲۰۰گرم

جعفری    ۴۰۰گرم

زعفران دم شده مقداری

نمک و زرچوبه وفلفل سیاه   به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا سبزی ها را پاک کرده ساطوری خرد کرده و با زرچوبه و روغن خوب تفت میدهیم و کنار میگذاریم. پیاز را خلالی و نازک برش داده و با روغن و زرچوبه خوب تفت میدهیم گوشت یا مرغ خرد شده را اضافه میکنیم با پیاز خوب تفت میدهیم سبزی سرخ شده را هم اضافه و آب را تا جایی که روی مرغ یا گوشت را بپوشاند اضافه میکنیم و حرارت را کم میکنیم تا بپزد. نیم ساعت پایانی و بعد از پخت پروتئین این غذا نمک و فلفل و زعفران دم شده را اضافه و مخلوط میکنیم و گوجه سبز ترش یا ملس را هم بسته به ذائقه به این خورش اضافه و حرارت را کم میکنیم تا آب فذا کشیده شود و غذا به روغن بیفتد و حاضر شود

 

پیش غذا 

ملا قورمه گیلانی

بادمجان      ۴ عدد بزرگ مکعبی خرد شده 

گوجه      ۳عدد مکعبی خرد شده 

پیاز      ۱عدد بزرگ خرد شده

نعنا و جعفری      یک پیمانه خرد شده

رب گوجه    ۱ق غ

نمک و فلفل و زرچوبه   به میزان لازم 

دانه انار ترش   نصف پیمانه

آب نارنج یا آبغوره    یک سوم پیمانه

پیاز خرد شده را در روغن و زرچوبه تفت دهید بادمجان ها را بعد از خرد کردن و نمک پاشیدن تلخی شان را گرفته به پیاز سرخ شده اضافه و خوب تفت دهید 

به ترتیب سبزی خرد شده گوجه خرد شده و رب گوجه و نمک و فلفل را هم اضافه و تفت ومخلوط کنید و دانه انار ترش و یا ترشی این غذا را هم اضافه و مخلوط کرده حرارت را کم کنید تا خوب پخته  شود و مزه ها به خورد هم بروند. ملا قورمه را میتوانید به عنوان پیش غذا با نان و یا با برنج به عنوان غذای اصلی سرو و نوش جان کنید.

 

 

آرشیو قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها