دکتر حکمت ایمپلنتولوژیست 951028

دکتر حکمت ایمپلنتولوژیست 951028

دکتر حکمت ایمپلنتولوژیست 951028

معرفی برنامه

دکتر حکمت ایمپلنتولوژیست در مورد ایمپلنت فوری صحبت می کنند

دکتر: حکمت ، متخصص: ایمپلنت - 28/10/95 سه شنبه
س: موضوع ایمپلنت فوری را لطفا توضیح دهید و اینکه چه فرقی می کند با ایمپلنت غیر فوری؟
ج: برای این از ایمپلنت فوری استفاده می کنیم که بیمار دارای 2 مدل احتیاج فوری است . یکی نیاز زمانی برایش مهم است و فوری است و دیگری با توجه به نوع موادی که استفاده می کنیم بابت پروتزهایی که روی بارگذاری های فوری استفاده می کنیم که با تعداد پایه های کمتری یک فک را پایه گذاری کنیم بطور معمول همکاران ما برای درمان ایمپلنت تمام فک بین 6 تا 8 ایمپلنت قرار می دهند تا اینکه بتوانند آن فک را صاحب دندانها ی فکی بکنند منتهی وقتی ما از این مواد استفاده کنیم و روشی بارگذاری استفاده کنیم ما با حد اقل ایمپلنت هم می توانیم انجام دهیم و این یک مزیتی می شود که تعداد ایمپلنت ها کم می شود و بیمارانی که میزان استخوان کافی ندارند برای گذاشتن تعداد ایمپلنت های بیشتر از این روشها می توانند استفاده کنند . یعنی بیمار فقط قسمت جلوی دهانش صاحب استخوان است و ما می توانیم با قرار دادن 4 تا ایمپلنت با روش خاصی از شکل خاصی از بکار گذاشتن ایمپلنت می توانیم روی این 4 تا یک فک دندان شامل 12 عدد به بیمار دندان بدهیم که می توان گفت همان 4 تایی این بخش متفاوت این مدلهای فوری می باشد.
س: لیزر در این بخش چه کمکی می تواند بکند؟
ج: لیزر خیلی کمک بزرگی در این بخش کرده است . در ایمپلنت در هر2 ایمپلنت ها می توانیم از لیزر استفاده کنیم می توانیم سرعت استخوان سازی را ببریم بالا . لیزرهای پرتوان یکی از خواص بسیار مهم شان ضد عفونی کردن محل دندان است یا اگر درمان ایمپلنتی در گذشته انجام شده و مشکلاتی برایش ایجاد شده از طریق روشهای مختلفی با لیزر های پر توان و حتی کم توان می توانیم درمان آن را انجام دهیم که با پیوند استخوان اینها انجام می شده است در واقع لیزر به عنوان تسریع کننده کار است و در درمان استفاد می کنیم حتی با لیزر بیمار هم راحتتر است.
س: کلا در فرایند بارگزاری ایمپلنت در همه بخش ها می توانید از لیزر استفاده کنید؟
ج: بخصوص از لیزر کم توان بیشتر می توانیم استفاده کنیم چون سرعت استخوان سازی را بالا می برد . بنده بعد از گذاشتن ایمپلنت از لیزر کم توان استفاده می کنم ولی سیستمی که برای درمانهایی مثل ضد عفونی کردن و پر کردن حفره است و مشکوک است قطعا از لیزر پر توان استفاده می کنم چون بسیار مفید و کار آمد است
س: ممکن است فردی مراجعه کند و دندان نداشته باشد و با تعداد کمی دندان داشته باشد شما می توانید استفاده کنید؟
ج: اگر در یک مکان بی دندانی بخواهیم یک پایه بزنیم که هم از آن هم از دندان استفاده کنیم امکان پذیر نیست اگر یک مجموعه ای از دندانها هست که قابل استفاده است می توانیم طرح درمان داشته باشیم و از ایمپلنت برای پل زدن استفاده می کنیم.

آرشیو قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها