دکتر حکمت ایمپلنتولوژیست 950930

دکتر حکمت ایمپلنتولوژیست 950930

دکتر حکمت ایمپلنتولوژیست 950930

معرفی برنامه

دکتر حکمت ایمپلنتولوژیست

دکتر : حکمت ، متخصص ایمپلنت و لیزر درمانی – چهارشنبه 1/10/95
س: اخیرا لیزر در خیلی از بیماری ها و جراحی ها استفاده می شود؟
ج: بعد از چشم پزشکی دومین رشته ای که در آن از لیزر بسیار زیاد استفاده می شود دندانپزشکی است فقط یک سری از کارهایی که نمی شد انجام بشود را راحتتر کرده است و سرعت کار را بالا برده است.
س: ما در مورد بارگذاری فوری ایمپلنت صحبت کردیم البته در بعضی جاها ایمپلنت فوری می گویند که شما خیلی موافق این اصطلاح نیستید. حالا چند تا از سئوالات مردمی را مطرح می کنم . پرسیدند با توجه به زمان بارگذاری ایمپلنت ها آیا نوع پروتز های روی آن هم متفاوتند یا خیر؟
ج: ایمپلنت هایی که کار گذاشته میشود یک دسته متحرک هستند یک دسته ثابت هستند . متحرک ها را تا بتوانم استفاده نمی کنم به جهت برداشتن و گذاشتن ممکن است به ایمپلنت ها صدمه بزنند اما پروتز های ثابت 2 مدل می توانستیم بگذاریم یک دسته فرم زیر فلزی و روی آن چینی بود نوع دیگر آن فرم زیرکونیم بود روی آن هم چینی که اصطلاحا فول سرامیکی می گفتند اینها یک خواصی دارند که می توانیم اشاره کنیم که ضریب صدمه خوردن و پیروزی لازم برای از بین بردن ایمپلنت فرضا بگیریم 1 نیروی لازم برای صدمه خوردن این پروتز ها بین 5/4 تا 5/5 قرار می گیرد به این معنی که زمانی که فشاری را وارد می کنید تا 5/4 برابر مقداری که دندان تحمل دارد یا ایمپلنت تحمل دارد پروتز می پذیرد . تصور غلطی از قدیم در ذهن مردم بود که دندانی که روکش می کنیم از بین می رود چون فشار بیش از اندازه وارد می شود و علائمی هم دیده نمی شد نتیجتا همه چیز در زیر روکش از بین می رفت . ما ایمپلنت هایی که استفاده می کنیم همه ی تلاشمان را می کنیم که صدمه ای به آنها وارد نشود . مواد جدیدی وارد حوزه ی دندانپزشکی شده که کاربرد آن زیاد است مثلا اگر برای ایمپلنت 1 در نطر بگیریم بابت آسیب 9 دهم هستند البته این عددها فرضی است یعنی یه کم از پذیرش دندان کمتر هستند یعنی اگر صدمه ای به استخوان یا ایمپلنت وارد شود اول این پروتز آسیب می بیند و این ما را هشدار می دهد که بتوانیم متوجه شویم نیروی غیر متعارفی وارد شده
س: پیش نیازهای لازم برای درمان ایمپلنت چه می باشد؟
ج: ابتدا یک ارزیابی اولیه لازم است با رادیوگرافی تا قطر لازمه را تشخیص دهیم و یا اسکن می نویسیم که از مقاطع فک تصویربرداری شود که با چه ابعادی می توانیم ایمپلنت را قرار دهیم و بیشترین و مهم ترین ارزیابی فکی است
س: آیا از ایمپلنت برای زیبایی هم می توان استفاده کرد؟
ج: ایمپلنت یک نوع درمان توانبخشی است مثل پروتز هایی که در دست یا پا گذاشته میشود شاید به نوعی تعبیر زیبایی هم شود ولی عمدتا تصور غلطی است.

آرشیو قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها