دکتر صدر الدینی دندانپزشک متخصص ارتودنسی (2)958922

دکتر صدر الدینی دندانپزشک متخصص ارتودنسی (2)958922

دکتر صدر الدینی دندانپزشک متخصص ارتودنسی (2)958922

معرفی برنامه

دکتر صدر الدینی دندانپزشکAA  متخصص ارتودنسی

دکتر: صدرالدینی ، متخصص: ارتودنسی – دوشنبه 22/9/95
س: مکیدن انگشت یا پستانک برای بچه ها ممکن است فک بالا را دچار اشکال کند و مادران را نگران می کند لطفا در این خصوص توضیحی بدهید؟
ج: مساله ی عادت دهانی در زمینه ی ارتودنسی مهم است بچه ای که به دنیا می آید ممکن است عادت بدی نباشد که پستانک استفاده کند ولی به ندرت ممکن است این مساله به صورت عادت شود و در سنین بالا به این مساله ادامه بدهد تا سن 4 الی 5 سالگی مشکلی ایجاد نمی کند و حالا اینکه ما اصرار کنیم که والدین بخواهند کودکانشان عادتشان را ترک کنند نمی شود و روند تکاملی بچه این مساله آرامش می کند البته تا زمانی که نزدیک می شویم به درآمدن دندانهای دائمی و کم کم عادات و مشکلاتی که ایجاد می کند با رویش آنها دائمی می شود پس باید قبل از این مساله این عادات از بین برود.
البته اینکه چگونه انگشت خود را می مکد یا چگونه می خورد مهم است همه اینها را باید در نظر داشته باشیم و اینکه درمانهایی برای رفع عادات که البته باید بچه بخواهد و دیگر اینکه هیچگاه نباید تنبیه بشود و باید مفهوم بشود با رویش دندانها چند کار می توانیم انجام بدهیم . اولین کاری که می کنیم با بچه منطقی صحبت کنیم والدین برای بچه ها تفهیم کنند که این مساله برایشان دچار مشکل می کند مثلا ممکن است درسنین 4- 5 سالگی این عادات از بین برود و این ورود بچه به اجتماع باعث این تحول می شود . ما دو مساله را در نظر می گیریم که آیا بچه می خواهد یا خیر اگر بخواهد به مرحله ی بعدی می رویم و می توانیم مثلا دستکش دستش کند یا انگشتان را ببندیم تا از عادت بیفتد البته به بچه هم گفتیم که تنبیه نیست و فقط می خواهیم عادت از بین برود روش بعدی اینست که به بچه جایزه بدهیم تا عادت را ترک کند روش بعدی که قوی تر می شود اینست که با بانداژ آرنج بچه را خیلی شل ببندیم و باز هم توصیه کنیم که جهت ترک است و تنبیه نیست . این ترک عادات فقط از زمانی که دندانهای دائمی در می آید قابل اجراست.
در نهایت می توانیم دستگاه بدهیم که در دهان بگذارد و تا دست در دهان می رود نتواند این کار را بکند البته این طبیعت هر بچه ای است و والدین نگران نشوند فقط لحظه رویش دندانهای دائمی مهم است که ترک شود .
س: ما در مورد ایمپلنت ها و جراحی زیبایی بینی اینها باید قبل از ارتودنسی باشد یا بعد از ارتودنسی
ج: ایمپلنتت اگر می خواهد انجام شود باید قبلش ارتودنسی بکند ایمپلنت یک جسم مرده است و حرکت ندارد مثل میخی می ماند که کوبیده شده است بنابراین اگر کسی می خواهد ارتودنسی کند باید بعدش ایمپلنت کند و اینکه بعد از همه ی اینها عمل جراحی بینی انجام شود.

آرشیو قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها