دکتر سعیدی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی 950920

دکتر سعیدی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی 950920

دکتر سعیدی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی 950920

معرفی برنامه

دکتر سعیدی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در مورد دیسک کمر صحبت می کنند.

دکتر: سعیدی ، متخصص طب فیزیک و توانبخشی – یکشنبه 21/9/95
در درمان دیسک گفتیم معتقد به درمان قدم به قدم هستیم بسیاری از دیسک ها با درمان ابتدایی درمان می شوند و درصد کمی هستند که به مرحله ی بعدی می رسند که درمانهای مداخله ای و یا عملهای بسته یا لیزری گفته می شود و درصد خیلی کمی حدود 5 درصد ممکن است نیاز به جراحی باز پیدا کنند.
س: این روز ها تبلیغاتی را می شنویم تحت عنوان ماساژ درمانی و تعدادی به این وادی قدم می گذارند آیا ماسا|ژ درمانی را زیر نظر پزشک متخصص به عنوان درمان مراحل ابتدایی داریم یا خیر؟
ج: ماساژ به عنوان یک درمان تسکینی انجام می شود بهترین آن یعنی تحت نظر پزشک مربوطه باشد و با نحوه ی خاص آن انجام شود بهبود خاصی داشته باشد ولی در حالت عادی درمان قطعی برای دیسک نخواهیم داشت و فقط اثرات تسکینی خواهد داشت و با توجه با اینکه شدت دیسک در نظر گرفته می شود بعضی از انواع خاص دیسک که شاید یک درصد دیسک ها هم شامل نشوند هستند که بر اساس بزرگی دیسکی که فرد دارد مثل عدم کنترل ادرار و مدفوع هستند که علائم قرمز می دانیم و باید مریض عمل اورژانسی بشود مسائل دیگر مثل ضعیف شدن پیش رونده ی اندام که بحث اختصاصی است و باید بصورت اورژانسی عمل بشود و بسیار موارد معدود است بعضی دیسک ها هستند که ممکن است از مرحله ی اول نتیجه نگرفته باشند . سراغ درمانهای مداخله ای می رویم مثل عملهای بسته یا لیزری اما چه نیازی بوده بین درمانهای فیزیکی و عمل جراحی های باز و عملهای مداخله ای و بسته پیش بیاید و ایجاد شود یکی اینکه فراخور دانش پزشکی پیشرفت کرده در حیطه های مختلف از جمله جراحی های شکم و قلب . علم به این نکته دست پیدا کرده که دستکاری زیادی بدن می تواند تبعات بعدی داشته باشد ما می خواهیم موضوعی را حل کنیم ولی ممکن است عوارض زیادی ایجاد کنیم . به عنوان مثال: عمل باز دیسک می کنیم ولی طی سالهای آینده دچار آرتروز لغزندگی مهره و یا چسبندگی نخاعی پیدا میکنیم که عوارض خیلی بدتری دارد و به این نتیجه رسیدیم به قدرت ترمیمی بدن اعتماد و حداقل مداخله را روی بدن انجام بدهیم و بر آن عمل فائق بیائیم . طیف وسیعی را در عمل های بسته داریم که می توانیم شامل ازن درمانی بشود تزریق ازن داخلی کانال می شود . درمانی که اتفاق می افتد برای درمان ازن اینست که با درمان ازن داخل دیسک مقداری از مغز دیسک کم می شود و دیسک قسمت بیرون زده اش بر می گردد سر جایش.

آرشیو قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها