دکتر گلی متخصص گوش و حلق و بینی(1) 950916

دکتر گلی متخصص گوش و حلق و بینی(1) 950916

دکتر گلی متخصص گوش و حلق و بینی(1) 950916

معرفی برنامه

دکتر گلی متخصص گوش و حلق و بینی(1) در مورد زیبایی بینی صحبت می کنند.

دکتر: محمد گلی ، متخصص گوش و حلق و بینی – سه شنبه 16/9/95
س: چرا در کشور ما عمل های بینی شایع است و پزشکان ما هم نسبت به این مساله معترض هستند و یا اینکه حداقل از راهش که صحیح است این کار را انجام بدهند ؟
ج: امروزه یک سری تبلیغاتی که راجع به عمل بینی رایج شده و خیلی از مراجعه کنندگان سوالاتی را می کنند می خواهیم توضیحی بدهیم که به چه نحوی است.
کسی که لیزری عمل کرده انتظارش این است که عمل بدون برش است و بدون بخیه است ولی باید بگوئیم که وقتی جراحی بینی انجام می شود قسمت های اضافه استخوان و غضروف را نمی شود با لیزر برداشته شود.
لیزر در رشته های دیگر پزشکی خیلی پیشرفت کرده است مثلا در چشم پزشکی ولی برای جراحی استخوان لیزر نمی شود و این تکنیک وجود ندارد . چیزی به نام ابزار لیزری که ما استخوان را تراش بدهیم وجود ندارد این ابهامی است که خود فرد با آن نسبت به عمل لیزر دامن می زند البته ما دو روش جراحی داریم یک جراحی باز و بسته روش باز زمانی است که پوست وسط بینی برش می خورد و در انتهای کار هم بخیه می خورد . یک روش هم بسته که از داخل بینی عمل انجام می شود در برش پوست ما نیاز نداریم از لیزر استفاده کنیم و اینکه معمولا در جراحی بینی لیزر وجود ندارد
س: پس چرا در تبلیغات می گویند عمل لیزری؟
ج: خود مریض ها گاها به این مساله دامن می زنند و چنین چیزی وجود ندارد البته در روش عمل بسته برش روی پوست انجام نمی شود از داخل بینی برش انجام می شود قوز را بر می دارند و بخیه می کنند و چون خود مریض ها میخواهند بین دوستان تفاخری داشته باشند می گویند ما لیزری عمل کردیم . بخاطر همین باب شده مریض ها می آیند می گویند لیزری می خواهیم چون برش ندارد در حالی که اینطوری نیست یک سری چسب ها و گیره هایی هست که تبلیغ می کنند بگذارید روی بینی که بینی کوچک می شود از نظر علمی این دستگاه ها قوز یا استخوان را بر نمی دارد و آنها سر جایشان هستند یک مقدار اثر فشاری روی نوک بینی یا پوست بینی ایجاد می کند که باعث می شود بعد از یک مدت کوتاه مدت نوک بینی شکل بگیرد ولی اثر دائمی ندارد . مثلا بعضی دستگاهها بخاطر گرمایی که دارد پوست را تبخیر می کند اینها همه موقتی است و اثر دائمی ندارد .
س: در تبلیغات معمولا می گویند که دائمی است؟
ج: الان بیشتر تبلیغات کاذب هستند و هیچ قطعیتی وجود ندارد. در واقع می خواهند دستگاه را جایگزین عمل کنند در صورتیکه اینطوری نیست
س: اگر مورد دیگری برای بینندگان هست لطفا بفرمائید ؟
ج: گاها تبلیغ می شود برای کرم های کوچک کننده بینی . کرم ها هم اثر ندارد و از نظر علمی چنین چیزی وجود ندارد چون چگونه می تواند قوز بینی را بردارد و فقط ممکن است مقداری پوست بینی را نازک کند.

آرشیو قسمت ها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها