خیابان جام جم در شبکه 5

9255777 637 Copy

 

احمدی افزادی در نشست خبری جشنواره تلویزیون، گفت: در ابتدای بهمن ماه برنامه خیابان جام جم از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود و آثار جشنواره معرفی می شوند.
به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما به نقل از خبرگزاری تسنیم مسعود احمدی افزادی که رئیس شبکه آموزش است چندی پیش طی حکمی از سوی معاون سیما به عنوان پنجمین دبیر جشنواره تلویزیونی جام‌جم منصوب شد. او در اولین نشست خبری خود به ارائه گزارش جشنواره تلویزیونی جام‌جم پرداخت.
دبیر جشنواره جام جم اظهار کرد: جشنواره پنجم فرصت را به انبوه برنامه سازان خلاق ارایه کرده است که در حوزه های اجتماعی ورزشی خانواده معارف و... برنامه های خود را معرفی کنند. برنامه سازی ترکیبی از مهمترین حوزه های برنامه سازی سیماست. در کمیسیون نمایش حسین کرمی، در کمیسیون برنامه های ترکیبی مجید زین العابدین دبیر است.
وی تاکید کرد: در بخش مسابقات 29 اثر، در بخش پویانمایی 45 اثر از مرکز صبا و شبکه ها، در بخش برنامه های ترکیبی 68 اثر، در حوزه فضای مجازی در بخش سایت شبکه، اطلاع رسانی شبکه ها، شبکه های مجازی 51 اثر، در حوزه دوبلاژ از میان 2200 ساعت فیلم و سریال 88 اثر، در حوزه آثار نمایشی 20 سریال از شبکه های یک، دو، سه، چهار، پنج و یک اثر از شبکه نسیم به مرحله داوری به کمیسیون های جشنواره جام جم راه یافتند.
احمدی افزادی خاطرنشان کرد: دوم اسفندماه برگزیدگان بخش انتخاب مردمی آثار جشنواره معرفی می شوند که در برنامه خیابان جام جم با محوریت معرفی آثار و برگزیدگان مردم را در انتخاب بهترین سریال، بهترین برنامه های سیما، مجریان سیما و... مشارکت دهد. زمان اختتامیه جشنواره نیز هفتم اسفندماه مقارن با میلاد حضرت فاطمه برگزار می شود.
وی یادآور شد: امسال با توجه به فشردگی کاری کمیسیون هایی تخصصی برای هر حوزه خواهیم داشت که صبح و عصر هفتم اسفندماه این کمیسیون ها به برگزاری نشست اقدام می کنند تا قبل از اختتامیه بررسی کاملی در این کمیسیون ها صورت بگیرد.
دبیر پنجمین جشنواره جام جم اضافه کرد: در هر بخش سه تندیس برتر داریم که در اختتامیه معرفی می شوند و برگزیدگانی هم داریم که مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی در بخش دیگر عنوان کرد: یکی از بحث های مهم در تلویزیون، آگهی ها و تبلیغات رسانه است. ما باید به شکل و محتوای آگهی ها توجه کنیم و امسال کمیسیون آگهی با دبیری مهدوی مهر مدیرکل بازرگانی سازمان تشکیل شده است.
دبیر جشنواره جام جم با اشاره به چهل سالگی انقلاب تصریح کرد: امسال لازم است در کمیسیون چهلمین سالگرد انقلاب به بخشی از برنامه هایی که امسال ساخته شده اند در این حوزه پرداخته شود.
وی ادامه داد: کمیته بازار محصولات تلویزیونی نیز امسال به جشنواره جام جم اضافه شده است. بازار محصولات رسانه ای امسال توسعه یافته است و ما هم امسال باید وارد نبردهای رسانه ای شویم این کمیسیون امسال شکل می گیرد و در کنار این کمیسیون کمیسیون تبلیغات و اطلاع رسانی و همچنین کمیسیون پشتیبانی و مالی نیز شکل می گیرد.
احمدی افزادی با اشاره به بررسی 410 اثر در کمیسیون‌های یازده گانه، تصریح کرد: در حال حاضر کمیسیون‌های 11 گانه جشنواره جام‌جم تشکیل جلسه‌ داده‌اند و 410 اثر را در حوزه‌های مختلف نمایشی، دوبله، پویانمایی، برنامه‌های ترکیبی، تبلیغات و آگهی‌ها، فضای مجازی و... مورد بررسی قرار می‌دهند. در کنار کمیسیون‌های موردتوجه جشنواره، دوبلاژ جزو مقوله‌های جذابی است که دو هزار و دویست ساعت کار از میان فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها، مستندها و انیمیشن‌ها به مرحله داوری راه پیدا کرده‌اند که در واقع بهترین صداها روز اختتامیه جشنواره برگزیده می‌شوند. البته در حوزه نمایشی جشنواره، شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، نسیم و چهار در حوزه تله‌تئاتر آثار خودشان را به جشنواره آورده‌اند. هرکدام سهمیه 4 اثر داشته‌اند و مجموعا 20 اثر برای بررسی به جشنواره رسیده است. ‌تصمیم گرفته‌ایم با توجه به کیفیت کار چهار اثر را به عنوان برگزیده نهایی معرفی کنیم.
وی درباره بخش ویژه چهل‌سالگی جشنواره، گفت: 70 اثر ویژه چهل سالگی به جشنواره جام‌جم آمده است و ما در برنامه ویژه جشنواره «خیابان جام‌جم» که از ابتدای بهمن‌ماه روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت در کنار معرفی آثار و مشارکت دادن مردم در آرای بهترین‌های تلویزیون در حوزه‌های اجرا،‌ برنامه‌سازی، سریال، بازیگری، به بخش چهل‌سالگی جشنواره هم می‌پردازیم. در نهایت با رأی مردم دوم اسفندماه کمیسیون انتخاب مردمی تشکیل می‌شود و این آرا را به سرانجام خواهد رساند. به دنبال این هستیم که امتیازات معنوی، فرهنگی و رسانه‌ای برای برگزیدگان جشنواره قائل شویم که امیدواریم این اتفاق امسال بیفتد.
دبیر جشنواره جام‌جم، خاطرنشان کرد: درصدد برداشتن گام ویژه‌ای در بازار تلویزیونی هستیم که صاحب اثر در حوزه بازار تلویزیونی باشیم. چرا که امروز محصولات تلویزیونی صداوسیما هم در منطقه کشورهای اسلامی و کشورهای همجوار و غیرمسلمان و حتی کشورهای اروپایی و شرق دور در حال مبادله است. مبادله مستند، برنامه‌های مشترک حتی با شبکه‌های معتبر تولیدی و برنامه‌سازی دنیا هستیم. امیدوارم در پنجمین جشنواره جام جم بتوانیم گام اول را نشانه‌گذاری کنیم و بتوانیم مقدمه‌ای باشیم برای منطقه‌ای‌شدن جشنواره تلویزیون و جام‌جم را بین‌المللی ببینند. معنایش این است که امسال جشنواره جام‌جم یک نگاه فراملی خواهد داشت و درصدد برداشتن گام نویی در بین‌المللی شدن جشنواره تلویزیون است.
وی درباره موضوع آگهی‌های تبلیغاتی که امسال در جشنواره صاحب یک کمیسیون شده است، گفت: آگهی امروز یک برنامه‌سازی است و هرچه‌قدر میزان نفوذ ما در تبلیغات بیشتر شود و بتوانیم نگاه‌مان را با موازین درست این عرصه، همسو کنیم به آثار بهتری دست پیدا خواهیم کرد. همان‌طور که نقدهایی هم امروز به این حوزه تلویزیون می‌شود. به همین جهت هیئت داوران نباید از تأثیر آگهی‌ها غافل شوند تا در آینده همین برگزاری جشنواره پلی برای هدایتگری بهتر محصولات تبلیغی و آگهی‌های تلویزیون شود.
او در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر توجه بیشتر به پربیننده‌ها و آثار شاخص تلویزیون، آیا این رویه امسال در جشنواره تغییر خواهد کرد، افزود: امسال مدیران شبکه خودشان در میدان "جام‌جم" حضور فعال‌تری دارند بنابراین آثاری که به داوری رسیده‌اند ناظر به مخاطب نیست و کیفیت فنی، قالب و عناصر برنامه‌سازی و سریال‌سازی مورد توجه قرار گرفته است. اما در کمیسیون مردمی مستقیماً نظر مخاطبین از طریق نظرسنجی سازمان افکارسنجی سازمان صداوسیما اعمال می‌شود. بنابراین برنامه‌ها و سریال‌ها و افراد شایسته از نظر فن، تکنیک، دانش و مقوله‌های دیگر انتخاب و بخش مردمی هم انتخاب مجزایی خواهد داشت. بنابراین امسال امکان دیده شدن افراد بیشتری وجود دارد؛ کسانی که از استعدادها و نبوغ خاصی برخوردارند و شاید تا به حال دیده نشده‌اند.

 

اشتراک در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to Google PlusSubmit to LinkedInشبکهدکمه اشتراک گذاری سروش دکمه اشتراک گذاری ایتا

نظر شما

نظرات شما پس از بررسی انتشار داده خواهد شد


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی