دکتر فرشچی متخصص تغذیه 960518

     

دکتر فرشچی متخصص تغذیه 960518

960518sal دکتر فرشچی متخصص تغذیه  960518

 برای دانلود روی ادامه مطلب کلیک کنید

برای مشاهده ویدیو به قسمت گالری ویدیو مراجعه فرمایید

دانلود

 

دکتر فرشچی: متخصص تغذیه - چهارشنبه 18/5/96
س : چرا لاغری افراد بعد از رژیم گرفتن یک زمانی متوقف می شود و بعد دوباره چاق می شوند ؟
ج: افراد زیادی هستند در هنگام رژیم گرفتن موفق هستند ولی متاسفانه آمار نشان می دهد یکی از پر عودکننده ترین بیماری ها در دنیا چاقی است و 80 درصد افراد بعد از یکسال به وزن اولیه بر می گردند . جالب است که خیلی از بینندگان شاید روشهای جراحی را به عنوان درمان قطعی بدانند اما اگر تغییر شیوه غذایی و تغییر رفتار زندگی رخ ندهد بیش از 50 درصد بعد از دو سال شروع به افزایش وزن می کنند پس باید یک سری عوامل تغییر کند اول آنهایی بودند که رژیم های ناگهانی می گیرند و نکته بعدی نداشتن برنامه برای خوردن صبحانه است .
یکی از مهمترین نکاتی که باعث می شود افراد در وزن کم کردن موفق باشند ولی دوباره وزنشان بالا می رود اینست که به دلیل مشغله های زندگی از صبح تا عصر هیچ چیز نمی خورند و همان غذا را همان بعد از ظهر می خورند و یک وعده را قطع می کنند حتی افرادی که عصر به منزل می آیند خستگی و گرسنگی با هم هست پس انرژی دریافتی بالاتر می رود حتی اگر همان انرژی را دریافت کنند به دلیل تغییرات هورمونی گرسنگی بیشتری خواهند داشت و از طرف دیگر سوخت و سازشان می آید پایین و جذب غذا خیلی سریعتر رخ می دهد و تبدیل به چاقی شکمی میشود.
نکته دیگر ، هدف گذاری در مورد رژیم است که باید منطقی باشد ما بیشتر از اینکه بخواهیم هدف گذاری وزنی بکنیم هدف گذاری رفتاری باید داشته باشیم یعنی رفتارهای غذایی مان را تغییر دهیم . ما می خواهیم نظم را ایجاد کنیم ولی وقتی 20 کیلو افزایش وزن دارد و شیوه زندگی نامنظم است و وقتی به این فرد هر چیزی تعارف می کنند بدون اینکه توجه داشته باشد می خورد و اگر به این فرد بگویی برای خودت برنامه ریزی کن نمی تواند هدف از برنامه های رژیم غذایی شروع یک ماراتن است تا یک جایی با فرد باید همراه بود.
تغییر رفتار یعنی اینکه صبحانه اول وقت داشتن نظم غذایی داشتن شام اول وقت خواب اول وقت اگر در ساعات اولیه صبح صبحانه خورده شود در بعدازظهر دچار پرخوری کاذب نمی شویم الان تعطیلات است و تا نیمه شب بیدار ماندن و تلویزیون نگاه کردن و به همراهش خوردن و صبحانه نخوردن سیکل معیوب را ایجاد می کند اگر این رفتار را تغییر دهیم باعث نخواهد شد روز شماری کنیم کی رژیم تمام می شود.
جایزه دادن برای کاهش وزن به خودمان چون باید هدف گذاری کنیم مثلا لباسی که تنمان نمی شود کاری کنیم به سایز مورد نظر برسیم تا لباس را بتوانیم تنمان کنیم.یا یک روز را آزاد بگذاریم وقتی وزنمان به دلخواه رسید همه چی بخوریم .فعالیت بدنی را انجام دهیم که نیاز است. مهمترین معضل برای افراد چاق ورزش سنگین است چون قطعا نتیجه مطلوب ندارد بهتر است همان پیاده روی سبک انجام شود چون به محض قطع فعالیت بدنی چاقی قابل برگشت است مورد بعد کم خوابی و بد خوابی است باید منظم روزانع 7 ساعت بخوابیم و اگر روزانه نیم ساعت کم شود و بخواهد وزن هم کم کند نتیجه ای نخواهد گرفت بدن مقاوم به رژیم هم میشود . با سرعت بالا هم رژیم را نباید انجام دهیم .

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to Google PlusSubmit to LinkedInشبکهدکمه اشتراک گذاری تلگرام

نظر شما

نظرات شما پس از بررسی انتشار داده خواهد شد