گیم، مي‌تواند ارزآورترين صنعت ايران باشد

     

گیم، مي‌تواند ارزآورترين صنعت ايران باشد

139904 136 Copy

يك تولیدکننده بازی‌هاي رایانه ای گفت: راهکار ارتقای حوزه بازی‌های رایانه‌ای کشور، ایجاد زیر ساخت لازم برای صنعتی شدن است.
به گزارش روابط عمومی شبکه پنج، فرزام ملک آرا با حضور در استودیوی مجله اقتصادی ایرانشهر بااشاره به اينكه صنعت گیم در کشور نوپاست، گفت: آنچه که با آن روبه رو هستیم، صنعتی نو است و نیازمند بهره‌گیری از چرخه های سرمایه گذاری،‌ تولید،‌ عرضه و مصرف است.
اين مدرس توليد بازي‌هاي رايانه‌اي تاكيد كرد: بازار گیم ایران یک بازار با ارزش افزوده بالاست و به اصطلاح اقتصادی، یک اقیانوس است. اما هم‌اكنون بهره‌برداری از این بازار توسط افراد و گروه هایی صورت می گیرد که تاثیری در شکل‌دهی این صنعت ندارند.
ملک آرا با ابراز اميدواري نسبت به اينكه می توان از گیم ایرانی حمایت کرد، گفت: در صورتی که توانایی ایجاد ساختار حمایت از قانون کپی‌رایت برای محصولات داخلی و خارجی را نتوانیم ایجاد کنیم، اين بازار حتي براي محصولات داخلي هم نا امن بوده و پيشرفت نخواهد كرد. به همين دليل، بهتر است با كار کارشناسی، تفاوت بازی ها را در قالب هولوگرام به مخاطب نشان دهيم و همزمان براي ورود به بازارهاي جهاني آماده شويم.
اين كارشناس تجاري‌سازي بازي‌هاي رايانه‌اي تاكيد كرد: می توان بازیهای زیادی تولید و محل درآمد واقعی این بازیها را بیرون از مرزها قرار داد و صنعت بازی سازی كشور را به ارز آورترین صنعت کشور تبدیل کرد.
ملک آرا با یادآوری اینکه تنها راه ورود به بازار جهانی ساخت محصولات استاندارد با کیفیت بالا و کمیت مناسب است، يادآور شد: نخستین قدم برای رسیدن به این موضوع، اصلاح قانون های مربوط به قیمت گذاری، توزیع بازی و كپي‌رايت در داخل کشور است.
بنا بر این گزارش، مجله اقتصادي ايرانشهر، در برنامه‌هاي سه‌شنبه شب های خود كه ساعت 21 از شبكه 5 پخش مي‌شود، به موضوع اقتصاد آينده و مصاديق آن از جمله صنعت و بازارهاي مبتني بر نرم‌افزار و اينترنت مي‌پردازد. گفتني است هم‌اكنون، ایران بین کشورهای آسیایی، رتبه پنجم و در جمع کشورهای جهان اسلام، رتبه نخست را در ساخت بازی رایانه ای دارد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

Submit to DiggSubmit to Google PlusSubmit to LinkedInشبکهدکمه اشتراک گذاری سروش دکمه اشتراک گذاری ایتا